Articol apărut în numărul de 09/2018 al revistei Forbes Life din România
De la administrarea afacerilor și sălile Academiei de Studii Economice la un business înfloritor: tânăra antreprenoare Adina Filculescu a reușit să dezvolte un model de succes în rândul atelierelor de design floral și organizare de evenimente. enRose se remarcă prin orientarea către ideile și dorințele clientului, asigurându-i un produs cu adevărat fait-sur-mesure.
Pășind în atelierul din strada Gala Galaction 39, lași în urmă larma asurzitoare a Bucureștiului. Aici, într-un spațiu cochet, plin de luminozitate și flori, fetele din echipa enRosecreează piese de design floral care aduc întotdeauna zâmbete și încântare pe fețele clienților. Cu un portofoliu remarcabil prin diversitate, sutele de recenzii pozitive primite de-a lungul anilor i-au confirmat Adinei Filculescu, specialist în design floral, dar și doctorand în antreprenoriatul feminin din România, că pasiunea pe care a investit-o în afacerea sa este o rețetă de succes.
enRose, 10 ani mai târziu
“Mi-am propus încă de la început, în urmă cu aproape 10 ani, să transmit o stare prin produsele pe care le realizam. Sigur, totul a pornit de la un concept la care țin foarte mult și acum: la vie en rose. Domeniul în care am dezvoltat mica mea afacere este unul prin definiție plin de culoare, aducând implicit multă bucurie clienților“, susține creatoarea enRose. Deși esențiale, Adina Filculescu atrage atenția că spiritul liber și creativitatea nu sunt suficiente pentru a crește în acest business.
“O dorinţă continuă de formare și dezvoltare profesională îi diferenţiază pe amatori și începători de cei mai apreciați designeri florali”
Domeniul floral se află în strânsă legătură cu cel al modei, astfel că schimbările de tendințe și rămânerea în actualitate prin adaptarea la noile trenduri cerute de piață sunt primordiale pentru a păstra un standard înalt. Spre exemplu, anul 2018 este marcat de un stil luxuriant izvorât din zona mediteraneană, alături de influențele de country chic, precum și elemente vibrante pline de nuanțe puternice ca roz și violet.
Pragmatismul din spatele boemului enRose
În timp ce cei mai mulți se lasă seduși de aura boemă a business-ului enRose, unde chiar și zilele ploioase sunt o încântare, Adina Filculescu ne dezvăluie și secretul pragmatic al afacerii sale. „Trăim în plină eră digitală și a nu te adapta cu rapiditate acestor condiții poate fi fatal pentru un business. De altfel, enRosea crescut odată cu avântul rețelelor sociale și nu am ezitat să ne dezvoltăm inclusiv în comerțul online, deși păstrăm aceleași valori ale calității înalte și produselor fait-sur-mesure. Am abordat zona de digital cu maxim profesionalism. Nu am făcut rabat de la dezvoltarea unui online shop în cel mai profesionist mod posibil și administrarea promovării online de către colegi foarte bine instruiți“, dezvăluie fondatoarea enRose.
Lucrurile par să se fie desprinse de agitația cotidiană, în casa cu flori din centrul orașului. Cu toate acestea, poveștile pe care le spun decorurile enRose au depășit de mult timp zona saloanelor de nunți sau ale evenimentelor private. Astăzi, portofoliul enRoseinclude și workshop-uri, tot mai căutate de cei doritori de a-și dezvolta creativitatea și a evada din rutină.