Constrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos

Constrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos

Inovația, ca răspuns rezilient la constrângeri, nu este doar apanajul companiilor mari care dispun de bugete substanțiale de R&D ci și must-ul business-rilor antreprenoriale. Aflați mai multe de la Adina Filculescu, antrepreanoarea motivată în egală măsură de frumos și de lucrul bine făcut, care, în 2008, a pus bazele enRose.

Ce înseamnă pentru tine inovația, ce înseamnă în contexul specific al business-ului enRose?

Dezvoltare – acesta este primul cuvânt pe care îl asociez cu inovația în business-ul meu. Am pornit dintr-o eră, nu prea îndepărtată, însă diferită de ceea ce se întâmplă azi, când totul se petrecea offline. Ne axam mult pe puterea împărtășirii experienței positive, word of mouth, iar lumea din domeniul design-ului floral și al organizării de evenimente atingea cu greu, și poate doar tangențial, online-ul.

Am simțit de la început că social media, atunci era vorba doar de Facebook, el însuși aflat la început în 2009, este o cale prin care putem ajunge la clienți, nu numai într-un sens strict de vânzare, ci de creare a unei stări, un mix de  inspirație și emoție. Apoi, a venit investiția într-un magazin online real, care să crească nivelul digitalului în poveste enRose. Și aș spune că a fost o abordare bună, în urmă cu aproape 6 ani, întrucât it paid off, cum s-ar spune. E-commerce-ul este astăzi piatra de temelie a afacerilor.

De asemenea, pentru mine inovația depășește linia tehnologică și se aplică în fiecare lucru pe care îl facem diferit de la un an la altul, printr-o nouă perspectivă mult mai eficientă, fie că vorbim de design inovativ prin mixul inedit de elemente, fie de o nouă procedură de lucru care eficientizează fluxul operațional.

Pentru mine inovația depășește linia tehnologică și se aplică în fiecare lucru pe care îl facem diferit de la un an la altul, printr-o nouă perspectivă mult mai eficientă.

Care sunt sursele voastre de inspirație pentru inovație? Cum le transpuneți, ca organizație, în inițiative de business? Exemple de astfel de inițiative deja implementate.

Se pot împărți pe mai multe planuri. Primul dintre ele este cel legat exclusiv de funcționarea afacerii și hibridul între online și offline – spun hibrid, întrucât nu poți organiza un eveniment doar de la distanță – cine ar mai pune decorațiunile? Am mizat pe o dezvoltare digitală cu mult înainte de acest an, îmbinând eficiența unui magazin online pe care îl îmbunătățim constant, social media și advertisingul online. Pentru un business mic, nișat, aceste lucruri, ce păreau inovatoare pentru alții acum câțiva ani, au devenit un MUST pentru a putea crește și a rămâne pe piață.

Apoi, ne putem referi la inovația în domeniul designul floral și aici pășim în latura artistică a business-ului, cea mai plăcută și admirată. Suntem mereu conectați la trendurile internaționale, le anticipăm și avem curaj să le implementăm, chiar dacă uneori pare avantgardist, întrucât ne bazăm pe apetitul clienților noștri pentru piese unicat, cu totul personalizate în funcție de stări și emoții. Realmente lucrăm cu acestea, ca să oferim o întreagă poveste. Mi se pare cu atât mai interesant procesul de inovație atunci când ai de fapt mai multe limitări: resurse disponibile, preferințele clientului, ce poate oferi locul în care este organizat evenimentul, bugetul clientului și toți ceilalți factori de care trebuie să ținem cont în organizarea evenimentului.

Tot în domeniul designului floral, ecologia și-a făcut simțită influența tot mai mult în ultimii ani: se trece încet încet la o diminuare a elementelor non-eco-friendly, cum este de exemplu buretele. Am găsit alternative – aici chiar e nevoie de un spirit ușor inovator. Ne străduim să investim în lucruri de cea mai bună calitate, pentru ca oamenii să se poată baza pe acele piese și să le refolosească ei înșiși, ca să reducem risipa și cumpărături de timp binge.

 Suntem mereu conectați la trendurile internaționale, le anticipăm și avem curaj să le implementăm, chiar dacă uneori pare avantgardist.

În ce fel criza prin care tocmai trecem a influențat felul în care ne raportăm la inovație?

A fost un push și mai puternic pentru trecerea la e-commerce, pentru cei care nu făcuseră acest lucru. Aș îndrăzni să spun că este ultimul tren, deoarece, tendința era deja de un deceniu, iar un site, un brand, are nevoie de o indexare solidă în Google, iar acest lucru nu se poate face peste noapte.

Digitalul ne-a ajutat enorm să comunicăm cu oamenii, să împărtășim povești, istorii, lucruri frumoase. Dar este adevărat în egală măsură că lipsește interacțiunea umană și acest lucru se resimte și asupra noastră tot mai acut.

Aveam lunar workshop-uri de maxim 12 – 14 persoane, creat mereu în jurul unor stiluri și povești – ne jucam într-un mod foarte teatral și se transformau în seri pline de bucurie. Nu era o parte esențială a business-ului, financiar vorbind, dar era o seva de satisfacție. Și nu, online nici nu se poate compara experiența! De aceea, am refuzat să trecem pe…Zoom cu workshop-urile

Ce proiecte de inovaţie dezvoltaţi în prezent? Ce urmează? Care sunt planurile de viitor?

Acum suntem în mood-ul sărbătorilor de iarnă. Luna decembrie este mereu una aglomerată pentru noi – și ne place! Am dezvoltat portofoliul de produse în ultima lună, introducând și promovând o secțiune de cadouri, torturi, deserturi franțuzești, șampanii și cutii pentru bărbați (ei sunt mereu neglijați) . Am dat o față nouă Home-page-ului de pe www.enrose.ro care să fie și mai prietenoasă pentru clienții noștri. Am introdus încă din primăvară abonamentele lunare prin care livrăm flori săptămânal acasă și o serie de alte beneficii – acestea au avut un ecou minunat la prietenii noștri, chiar și pentru clienții noi au fost o alegere primită cu bucurie.

Încă un proiect nou dezvoltat în vara aceasta – pentru că în trecut nu aveam timp să îl putem realiza așa cum ne doream – este peisagistica atât pentru amenajarea grădinilor, cât și a balcoanelor sau teraselor de bloc. Nu era un domeniu dezolvat în România, ci specific altor țări vestice care pun un accent deosebit pe această latură estetică. Dar iată că pandemia a mai schimbat din mentalități și am pornit și noi în această aventură.

Exemple de bune practici în managementul inovaţiei de la companiile pe care le admiri?

Implicare în CSR. Admir proiectele de responsabilitate socială, de caritate atât la companii din domeniul nostru, dar și din orice altă zonă. Am văzut cât de multă bucurie aduc asemenea proiecte pentru beneficiari și îmi este tot mai clar că dăruind, vei dobândi, ca să citez din Nicolae Steinhardt. Sperăm să pășim și noi, cu enRose, în asemenea proiecte prin care să oferim bucurie și speranță.

Despre Adina Filculescu și enRose

Designul floral implică deopotrivă emoție și rațiune, astfel încât cele două emisfere cerebrale să conlucreze organizat pentru a desăvârși lucruri care ne ancorează în prezent și au toate șansele să ne prefigureze viitorul.

La 33 de ani, tânăra antreprenoare Adina Filculescu se bucură de roadele unei afaceri înfloritoare dezvoltată începând cu 2008. Pasiunea pentru designul floral și atracția față de aerul chic specific franțuzesc, accentuate printr-o eleganță discretă și o doză de creativitate, conturează firesc povestea enRose. De fapt, enRose e mai mult decât o poveste. E o stare, un stil, o experiență, toate acestea regăsite în conceptele de design floral și de eveniment.

 

Interviul  „Constrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos” original poate fi citit și aici.

Sursă: www.marketingfocus.ro

Florile-lunii-decembrie-si-decorul-de-Craciun

Decor de Craciun cu amaryllis Pe lângă semnificația religioasă, zilele libere, meniul abundent și timpul petrecut în familie, sărbătoarea Crăciunului înseamnă și ramuri de brad, globuri, ornamente și luminițe. Simpaticele Crăciunițe, bomboanele pentru brad, portocalele și scorțișoara fac parte și ele din imaginea Crăciunului pentru mulți dintre noi. Cu toate acestea, opțiunile de flori recomandate pentru decorul de Crăciun sunt mult mai variate de atât.

Magia serelor olandeze de la care ne aprovizionăm face luna decembrie foarte ofertantă în privința posibilităților de decor floral. Doriți piese de decor pentru căminul vostru, pentru o petrecere sau ca surpriză pentru cineva drag? Vă prezentăm mai jos o scurtă listă cu cele mai potrivite variante care vă vor ajuta să alegeți perfect.

Flori și plante aflate în vârf de sezon

Amaryllis

Decor de Craciun cu amarylis

Vedeta indiscutabilă a sezonului de iarnă este amaryllisul. Denumită științific Hippeastrum și colocvial crinul de iarnă, această floare originară din America de Sud înflorește începând cu luna noiembrie. Amaryllisul poate fi ținut în interior, atât în ghiveci, cât și tăiat. Din fericire, nu are nevoie de multă lumină sau apă. Alături de Poinsettia (binecunoscuta Crăciuniță) sărbătorile de iarnă sunt exact perioada care îl găsește în plin avânt. 

Amaryllisul este ideal pentru decorul festiv de final de an. Florile sale sunt mari și impresionante, asemănătoare crinilor. Nu au însă parfumul puternic al acestora, care poate fi sufocant pentru multă lume. Se găsește într-o varietate mare de culori, de la alb până la ciclam intens, inclusiv în variante hibrid, cu câte două nuanțe. Cea mai răspândită culoare a sa este roșul intens, care se integrează perfect în cromatica clasică a Crăciunului. Mai mult, roșul este tendința principală a sezonului de toamnă – iarnă în designul floral al acestui an.

Un singur fir de amaryllis poate avea de la 2 până la 5 flori, care nu înfloresc neapărat simultan. Tulpina sa este deosebit de rezistentă. Chiar și tăiată, floarea de amaryllis se poate menține în formă excelentă pentru câteva săptămâni – practic, pe toată perioada sărbătorilor.

Ilex aquifolia

O prezență nelipsită a sezonului sunt crenguțele de ilex. Ilex este de fapt un gen care cuprinde 480 de specii de arbuști foarte răspândite. Acestea cresc în voie în sălbăticie, în grădini și în parcuri, în zonele tropicale și temperate.

Decor de Craciun cu ilex si orhidee

Specia europeană cea mai comună este ilex aquifolia, un arbust veșnic verde, care dezvoltă vara mici flori albe. Fructele sub formă de bobițe roșii încep să apară în lunile octombrie – noiembrie. Așadar, luna decembrie le găsește și pe ele în plină formă. 

Acest tip de ilex are o istorie aparte, fiind asociat cultural cu sărbătorile de iarnă din vremurile cele mai vechi. Spre exemplu, druizii îl considerau o plantă sacră, cu puterea de a-i proteja de spirite rele. Ulterior, creștinismul european a preluat tradiția folosirii ilexului în perioada aceasta, adaptându-i însă simbolismul.

Ca plantă decorativă în designul floral, ilexul este atractiv în luna decembrie datorită încărcăturii simbolice și a disponibilității sezoniere ridicate, dar si din motive estetice. Crenguțele sale conturează deseori volumetrii deosebite, arhitecturale, iar bobițele roșii oferă savoarea crăciunească îndrăgită.   

Alte flori recomandate pentru decorul de Crăciun

Decor de Craciun cu acacia si leucadendron

O plantă de sezon mai puțin cunoscută, dar foarte ofertantă, este acacia sau mimosa. Aceasta are o bogăție de frunze, dar și o inflorescență cu totul deosebită, ca o ploaie de flori minuscule. În sezonul de iarnă, acacia poate avea diverse nuanțe, variind între roșu și verde. Spre primăvară, își schimbă culoarea într-un galben intens. 

Versiunea de iarnă este o prezență perfectă în decorul floral de Crăciun. Frunzele și floricelele ei sugerează abundență, iar nuanțele se potrivesc de minune în tema sezonului. 

Alte două plante recomandate pentru aranjamentele florale de Crăciun sunt skimmia japonica și leucadendronul. Acestea sunt disponibile din belșug deja din timpul toamnei, iar culorile lor închise fac parte dintre nuanțele mai grele, mai întunecate, ale finalului de an.

Leucadendronul are o multitudine de specii, dintre care cea mai întâlnită în designul floral este safari sunset. În perioada aceasta se pot găsi însă și specii de leucadendron conifere, care oferă o diversificare binevenită între clasicele conuri de brad. 

Flori și plante disponibile tot timpul anului

Decor de Craciun cu anthuriumProbabil că ați observat deja că nu există moment din an în care să nu ne putem bucura de o varietate mare de trandafiri si de orhidee. Dacă trandafirii sunt o alegere obișnuită și potrivită pentru orice ocazie, orhideele aduc o notă aparte într-un decor de Crăciun mai sofisticat, mai classy. Sunt ideale într-un cadru corporate sau cadou pentru persoane care apreciaza designul contemporan, ieșit din tipare.

Tot pentru astfel de situații recomandăm anthurium. Una dintre cele mai rezistente plante tăiate, anthurium în nuanțe de roșu își găsește ușor locul în aranjamentele de sezon. Forma sa deosebită îl recomandă pentru piese de design în linii contemporane sau inspirate de ikebana.

Deși este și el disponibil tot timpul anului, bumbacul este un element natural deosebit de îndrăgit în sezonul rece, datorită texturii sale. De asemenea, albul său pufos amintește de zăpadă. Pe lîngă acesta, brunia, cu bobițele sale gri-arginitiu, evocă cu succes sclipirile gheții.   

Alte plante de care ne putem bucura pe tot parcursul anului sunt freziile, hortensiile, lisianthusul, ciulinii de eryngium, garoafele, și, desigur, suculentele.  

Mai trebuie oare să menționăm bradul și pinul? 

Flori de primăvară reintrate în sezon Decor de Craciun cu bujori acacia si skimmia

Majoritatea florilor mult iubite ale primăverii încep să reapară pe piață pe parcursul toamnei.  Dacă de anemone, lalelele și ranunculus ne putem bucura uneori chiar din luna septembrie, pe măsură ce se apropie iarna încep să fie disponibile și alte flori. Astfel, în decembrie găsim și narcise, liliac, și chiar bujori.

Acestea pot fi integrate în decorul de Crăciun, chiar dacă nu sunt specifice sezonului. Ele sunt o alegere minunată pentru situațiile în care doriți să faceți un cadou cu o ocazie personală, fără legătură cu sărbătoarea Crăciunului. Ba chiar pot fi o surpriză foarte plăcută pentru sărbătoritele lunii decembrie care îndrăgesc aceste flori, dar nu se așteaptă să le găsească în această perioadă. 

„Dacă se întâmpla să fie certaţi, era de ajuns să trimită sau să primească o creangă de liliac, pentru ca, fără cuvinte şi fără explicaţii, o despărţire de câteva zile să ia dintr-o dată sfârşit. Liliacul era pentru amândoi o superstiţie, care îi dezarma, care îi ajuta să se regăsească”, scria Mihail Sebastian în duiosul său roman, Accidentul.

Alte elemente decorative cu tematică de Crăciun

Pe lângă florile amintite mai sus, nu putem uita varietatea de obiecte decorative tematice la care mai putem apela cu această ocazie. Este momentul din an în care putem redeveni cu toții copii și ne putem juca adăugând între flori tot felul de elemente simpatice, care nu și-ar găsi locul în alte situații.

Globuri, figurine, dar și fructe, proaspete sau uscate, în special mere și portocale, pot da o notă festivă aranjamentului. Condimente precum scorțisoara, piperul și anasonul sunt și ele la mare căutare. 

Decor de Craciun auriu

Plantele uscate și stabilizate, căpăcelele de lotus, ghinde, panglici, luminițe, năsturei sau mici decorațiuni din fetru dau decorului un caracter vesel și jucăuș.

În prima parte a lunii, în preajma sărbătorii naționale, v-ar putea inspira elemente cu o notă rustică precum spicele și levănțica. 

 Decor de Craciun cu figurine

 

Aflat la cea de-a 12-a editie, GPeC Summit a avut loc pe 14-15 noiembrie si a reunit unii dintre cei mai importanti speakeri din domeniul eCommerce. Pe 15 noiembrie au fost decernate premiile pentru comertul electronic romanesc, in cadrul Galei Premiilor eCommerce.

Am avut deosebita placere sa fim parteneri si anul acesta la cel mai mare eveniment de e-commerce din Romania, unde am completat decorul cu aranjamente si structuri de design floral.