Arhiva tag-ul pentru: adina filculescu

Constrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos

Constrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos

Inovația, ca răspuns rezilient la constrângeri, nu este doar apanajul companiilor mari care dispun de bugete substanțiale de R&D ci și must-ul business-rilor antreprenoriale. Aflați mai multe de la Adina Filculescu, antrepreanoarea motivată în egală măsură de frumos și de lucrul bine făcut, care, în 2008, a pus bazele enRose.

Ce înseamnă pentru tine inovația, ce înseamnă în contexul specific al business-ului enRose?

Dezvoltare – acesta este primul cuvânt pe care îl asociez cu inovația în business-ul meu. Am pornit dintr-o eră, nu prea îndepărtată, însă diferită de ceea ce se întâmplă azi, când totul se petrecea offline. Ne axam mult pe puterea împărtășirii experienței positive, word of mouth, iar lumea din domeniul design-ului floral și al organizării de evenimente atingea cu greu, și poate doar tangențial, online-ul.

Am simțit de la început că social media, atunci era vorba doar de Facebook, el însuși aflat la început în 2009, este o cale prin care putem ajunge la clienți, nu numai într-un sens strict de vânzare, ci de creare a unei stări, un mix de  inspirație și emoție. Apoi, a venit investiția într-un magazin online real, care să crească nivelul digitalului în poveste enRose. Și aș spune că a fost o abordare bună, în urmă cu aproape 6 ani, întrucât it paid off, cum s-ar spune. E-commerce-ul este astăzi piatra de temelie a afacerilor.

De asemenea, pentru mine inovația depășește linia tehnologică și se aplică în fiecare lucru pe care îl facem diferit de la un an la altul, printr-o nouă perspectivă mult mai eficientă, fie că vorbim de design inovativ prin mixul inedit de elemente, fie de o nouă procedură de lucru care eficientizează fluxul operațional.

Pentru mine inovația depășește linia tehnologică și se aplică în fiecare lucru pe care îl facem diferit de la un an la altul, printr-o nouă perspectivă mult mai eficientă.

Care sunt sursele voastre de inspirație pentru inovație? Cum le transpuneți, ca organizație, în inițiative de business? Exemple de astfel de inițiative deja implementate.

Se pot împărți pe mai multe planuri. Primul dintre ele este cel legat exclusiv de funcționarea afacerii și hibridul între online și offline – spun hibrid, întrucât nu poți organiza un eveniment doar de la distanță – cine ar mai pune decorațiunile? Am mizat pe o dezvoltare digitală cu mult înainte de acest an, îmbinând eficiența unui magazin online pe care îl îmbunătățim constant, social media și advertisingul online. Pentru un business mic, nișat, aceste lucruri, ce păreau inovatoare pentru alții acum câțiva ani, au devenit un MUST pentru a putea crește și a rămâne pe piață.

Apoi, ne putem referi la inovația în domeniul designul floral și aici pășim în latura artistică a business-ului, cea mai plăcută și admirată. Suntem mereu conectați la trendurile internaționale, le anticipăm și avem curaj să le implementăm, chiar dacă uneori pare avantgardist, întrucât ne bazăm pe apetitul clienților noștri pentru piese unicat, cu totul personalizate în funcție de stări și emoții. Realmente lucrăm cu acestea, ca să oferim o întreagă poveste. Mi se pare cu atât mai interesant procesul de inovație atunci când ai de fapt mai multe limitări: resurse disponibile, preferințele clientului, ce poate oferi locul în care este organizat evenimentul, bugetul clientului și toți ceilalți factori de care trebuie să ținem cont în organizarea evenimentului.

Tot în domeniul designului floral, ecologia și-a făcut simțită influența tot mai mult în ultimii ani: se trece încet încet la o diminuare a elementelor non-eco-friendly, cum este de exemplu buretele. Am găsit alternative – aici chiar e nevoie de un spirit ușor inovator. Ne străduim să investim în lucruri de cea mai bună calitate, pentru ca oamenii să se poată baza pe acele piese și să le refolosească ei înșiși, ca să reducem risipa și cumpărături de timp binge.

 Suntem mereu conectați la trendurile internaționale, le anticipăm și avem curaj să le implementăm, chiar dacă uneori pare avantgardist.

În ce fel criza prin care tocmai trecem a influențat felul în care ne raportăm la inovație?

A fost un push și mai puternic pentru trecerea la e-commerce, pentru cei care nu făcuseră acest lucru. Aș îndrăzni să spun că este ultimul tren, deoarece, tendința era deja de un deceniu, iar un site, un brand, are nevoie de o indexare solidă în Google, iar acest lucru nu se poate face peste noapte.

Digitalul ne-a ajutat enorm să comunicăm cu oamenii, să împărtășim povești, istorii, lucruri frumoase. Dar este adevărat în egală măsură că lipsește interacțiunea umană și acest lucru se resimte și asupra noastră tot mai acut.

Aveam lunar workshop-uri de maxim 12 – 14 persoane, creat mereu în jurul unor stiluri și povești – ne jucam într-un mod foarte teatral și se transformau în seri pline de bucurie. Nu era o parte esențială a business-ului, financiar vorbind, dar era o seva de satisfacție. Și nu, online nici nu se poate compara experiența! De aceea, am refuzat să trecem pe…Zoom cu workshop-urile

Ce proiecte de inovaţie dezvoltaţi în prezent? Ce urmează? Care sunt planurile de viitor?

Acum suntem în mood-ul sărbătorilor de iarnă. Luna decembrie este mereu una aglomerată pentru noi – și ne place! Am dezvoltat portofoliul de produse în ultima lună, introducând și promovând o secțiune de cadouri, torturi, deserturi franțuzești, șampanii și cutii pentru bărbați (ei sunt mereu neglijați) . Am dat o față nouă Home-page-ului de pe www.enrose.ro care să fie și mai prietenoasă pentru clienții noștri. Am introdus încă din primăvară abonamentele lunare prin care livrăm flori săptămânal acasă și o serie de alte beneficii – acestea au avut un ecou minunat la prietenii noștri, chiar și pentru clienții noi au fost o alegere primită cu bucurie.

Încă un proiect nou dezvoltat în vara aceasta – pentru că în trecut nu aveam timp să îl putem realiza așa cum ne doream – este peisagistica atât pentru amenajarea grădinilor, cât și a balcoanelor sau teraselor de bloc. Nu era un domeniu dezolvat în România, ci specific altor țări vestice care pun un accent deosebit pe această latură estetică. Dar iată că pandemia a mai schimbat din mentalități și am pornit și noi în această aventură.

Exemple de bune practici în managementul inovaţiei de la companiile pe care le admiri?

Implicare în CSR. Admir proiectele de responsabilitate socială, de caritate atât la companii din domeniul nostru, dar și din orice altă zonă. Am văzut cât de multă bucurie aduc asemenea proiecte pentru beneficiari și îmi este tot mai clar că dăruind, vei dobândi, ca să citez din Nicolae Steinhardt. Sperăm să pășim și noi, cu enRose, în asemenea proiecte prin care să oferim bucurie și speranță.

Despre Adina Filculescu și enRose

Designul floral implică deopotrivă emoție și rațiune, astfel încât cele două emisfere cerebrale să conlucreze organizat pentru a desăvârși lucruri care ne ancorează în prezent și au toate șansele să ne prefigureze viitorul.

La 33 de ani, tânăra antreprenoare Adina Filculescu se bucură de roadele unei afaceri înfloritoare dezvoltată începând cu 2008. Pasiunea pentru designul floral și atracția față de aerul chic specific franțuzesc, accentuate printr-o eleganță discretă și o doză de creativitate, conturează firesc povestea enRose. De fapt, enRose e mai mult decât o poveste. E o stare, un stil, o experiență, toate acestea regăsite în conceptele de design floral și de eveniment.

 

Interviul  „Constrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos” original poate fi citit și aici.

Sursă: www.marketingfocus.ro

Club de carte liliac alb Mihail Sebastian

Pentru că iubim florile și cărțile deopotrivă, am găzduit marți, 11 decembrie, la ceas de seară, un club de carte organizat de minunatele noastre prietene, Irina Markovits și Veronica Ştefan de la Books, tea & more. Club de carte lunar.

Aranjament floral cu liliac alb Cartea acestei luni a fost Accidentul, roman cheie al scriitorului interbelic, Mihail Sebastian, acel suflet sensibil al generației sale.

Adina Filculescu a realizat o superbă demonstrație de creație florală, din liliac alb – acest laitmotiv al scriitorului Mihail Sebastian, regăsit în povestea sa de dragoste transpusă în romanul „Accidentul”.

Liliacul alb era un liant ce marca momente importante ale iubirii tumultoase dintre protagonistul cărții sale, Paul, și frivola Ann, pictorița ce îi cucerise inima. O pereche inspirată din autobiografia duiosului Iosif Hechter (n.r. numele real al autorului Mihail Sebastian): Ann era întruchiparea celebrei actrițe Leni Caler, pe care scriitorul o iubea cu pasiune.

„Dacă se întâmpla să fie certaţi, era de ajuns să trimită sau să primească o creangă de liliac, pentru ca, fără cuvinte şi fără explicaţii, o despărţire de câteva zile să ia dintr-o dată sfârşit. Liliacul era pentru amândoi o superstiţie, care îi dezarma, care îi ajuta să se regăsească”, scria Mihail Sebastian în filele romanului său, Accidentul.

Club de carte la atelierul enRose

Atelierul enRose din strada Gala Galaction nr. 39 a fost oaza perfectă, intimă și călduroasă, pentru cele 15 cititoare fine ale clubului de carte, ce ne-au onorat cu prezența.

În timp ce peste București o ploaie rece nu mai contenea, la noi discuțiile erau în toi, iar ceștile cu ceai aromat se îmbinau cu prăjituri delicioase și turtă dulce. O adevărată seară între prieteni ce s-a încheiat, cum altfel, decât ca un final de an încununat de succes: cu prosecco rece și inimi pline de bucurie.

Forbes Life: enRose, mai mult decat o poveste

Articol apărut în numărul de 09/2018 al revistei Forbes Life din România

De la administrarea afacerilor și sălile Academiei de Studii Economice la un business înfloritor: tânăra antreprenoare Adina Filculescu a reușit să dezvolte un model de succes în rândul atelierelor de design floral și organizare de evenimente. enRose se remarcă prin orientarea către ideile și dorințele clientului, asigurându-i un produs cu adevărat fait-sur-mesure.

Pășind în atelierul din strada Gala Galaction 39, lași în urmă larma asurzitoare a Bucureștiului. Aici, într-un spațiu cochet, plin de luminozitate și flori, fetele din echipa enRosecreează piese de design floral care aduc întotdeauna zâmbete și încântare pe fețele clienților. Cu un portofoliu remarcabil prin diversitate, sutele de recenzii pozitive primite de-a lungul anilor i-au confirmat Adinei Filculescu, specialist în design floral, dar și doctorand în antreprenoriatul feminin din România, că pasiunea pe care a investit-o în afacerea sa este o rețetă de succes.

enRose, 10 ani mai târziu

“Mi-am propus încă de la început, în urmă cu aproape 10 ani, să transmit o stare prin produsele pe care le realizam. Sigur, totul a pornit de la un concept la care țin foarte mult și acum: la vie en rose. Domeniul în care am dezvoltat mica mea afacere este unul prin definiție plin de culoare, aducând implicit multă bucurie clienților“, susține creatoarea enRose. Deși esențiale, Adina Filculescu atrage atenția că spiritul liber și creativitatea nu sunt suficiente pentru a crește în acest business.

“O dorinţă continuă de formare și dezvoltare profesională îi diferenţiază pe amatori și începători de cei mai apreciați designeri florali”

Domeniul floral se află în strânsă legătură cu cel al modei, astfel că schimbările de tendințe și rămânerea în actualitate prin adaptarea la noile trenduri cerute de piață sunt primordiale pentru a păstra un standard înalt. Spre exemplu, anul 2018 este marcat de un stil luxuriant izvorât din zona mediteraneană, alături de influențele de country chic, precum și elemente vibrante pline de nuanțe puternice ca roz și violet.

Pragmatismul din spatele boemului enRose

În timp ce cei mai mulți se lasă seduși de aura boemă a business-ului enRose, unde chiar și zilele ploioase sunt o încântare, Adina Filculescu ne dezvăluie și secretul pragmatic al afacerii sale. „Trăim în plină eră digitală și a nu te adapta cu rapiditate acestor condiții poate fi fatal pentru un business. De altfel, enRosea crescut odată cu avântul rețelelor sociale și nu am ezitat să ne dezvoltăm inclusiv în comerțul online, deși păstrăm aceleași valori ale calității înalte și produselor fait-sur-mesure. Am abordat zona de digital cu maxim profesionalism. Nu am făcut rabat de la dezvoltarea unui online shop în cel mai profesionist mod posibil și administrarea promovării online de către colegi foarte bine instruiți“, dezvăluie fondatoarea enRose.

Lucrurile par să se fie desprinse de agitația cotidiană, în casa cu flori din centrul orașului. Cu toate acestea, poveștile pe care le spun decorurile enRose au depășit de mult timp zona saloanelor de nunți sau ale evenimentelor private. Astăzi, portofoliul enRoseinclude și workshop-uri, tot mai căutate de cei doritori de a-și dezvolta creativitatea și a evada din rutină.

Interviu apărut în numărul iulie-august 2018 al revistei Marie Claire.

Marie Claire: Când și cum ți-a venit ideea de a-ți face propria afacere?

Adina Filculescu: De mică am fost pasionată de estetică, delicatețe, eleganță și stil, iar arta florală a întrunit întotdeauna aceste caracteristici. A fi înconjurată de flori reprezintă pentru mine un mod ideal de a mă încărca cu energie pozitivă. Iar pentru că am decis să traiesc « la vie en rose », am făcut tot posibilul ca pasiunea mea să devină un stil de viață, dar și un mijloc de auto-susținere.

De ce un business cu flori?

Mă consider foarte norocoasa că am reușit să îmi transform pasiunea pentru flori treptat într-un business, care a cunoscut o creștere organică de la an la an.

Din dorința mea de a îmbina armonios cunoștințele pe care le-am dobândit în cadrul Facultății de Administrarea Afacerilor (și în cadrul cursurilor de antreprenoriat) cu pasiunea mea pentru flori a luat naștere enRose. Organizarea evenimentelor, cu accent pus pe design floral, a părut la momentul respectiv opțiunea ideală pentru mine, iar în timp s-a dovedit a fi cea mai bună alegere.

Cât de greu e să lucrezi cu florile, care sunt atât de perisabile? 

Iată o întrebare excelentă care îmi dă șansa să pot face mărturisiri despre provocările efective! Fără îndoială, lucrul cu ele necesită multă delicatețe și o pregătire a florilor fir cu fir. Chiar și în perioadele aglomerate, când viteza cu care se realizează aranjamentele este cheie în livrarea lor la timp, punem mult accent pe tratarea florilor cu respect și gingășie. Într-un sens metaforic, florile ne învață prin perisabilitatea lor cât de efemer este totul. Ceea ce ne reaminteștedin când în când ce bine e să trăiești în prezent.

Care au fost / și sunt provocările antreprenoriatului?

Pentru mine este mereu o provocare să mă autodepășesc și să fiu cea mai bună versiune a mea, să fiu mereu la curent cu tendințele momentului la nivel internațional, cu tehnici corecte de lucru și să fiu un bun expert în domeniul floristic.

Cât de important este să-ți placă domeniul în care lucrezi? 

Consider că în antreprenoriat acesta ar trebui să fie de fapt punctul de plecare în alegerea domeniului de activitate, un domeniu care să îți mențină vie pofta de cunoaștere și de viață. Chiar dacă trebuie să lucrezi  14-17 ore pe zi în anumite perioade, poți trece mai ușor peste toate și să nu te simți extenuat. Din pasiune provin atât entuziasmul, cât și dorința de realiza lucruri de un nivel înalt calitativ. 

Crezi că ai putea să conduci un business cu flori dacă nu ți-ar plăcea florile?

Cu siguranță nu. Sunt atâtea domenii și nișe în această minunată lume, încât cred că fiecare ne putem găsi satisfacția profesională în antreprenoriat rezonând cu ceva croit pentru noi. Mulți îmi spun cât de boemă este viața mea trăită doar printre flori, așa cum se vede din exterior. Adevărul este că, dincolo de energia pozitivă a atelierului nostru, a florilor, echipei, precum și a evenimentelor (exclusiv fericite), enRose este la fel ca și alte business-uri, o afacere cu tot ce împlică acest lucru: birocrație, latura financiară, juridică etc.

Care sunt cele mai frumoase proiecte la care ai lucrat cu enRose?

Am fost alături la multe evenimente speciale. De fapt, mi se pare “something special” atunci când evenimentul si design-ul acestuia este croit pe masura dorințelor și așteptărilor clienților. Pentru a da doar câteva exemple,

Am contribuit la organizarea unei nunți tematice “Fairytale” care a fost selectat în topul 20 al celor mai bune nunți în 2016.

Am îmbrăcat un tavan în flori albe pentru aniversarea de 10 ani a unei companii, iar rezultatul a stârnit multe aprecieri.

De curând, am lucrat cu IonuțTrandafir la crearea decorului pentru filmarea videoclipului “De dragul iubirii” cu Ioana Ignat, un concept inedit gândit în atmosfera unui atelier floral. Personajul masculin este cuprins de o vrajă ce îl transformă într-un buchet de flori adaugat la colecția de buchete a artistei.

Am fost alături cu decoruri florale structurale la vernisajele unor artiști români cum ar fi Maria Dermengiu, Irina Neacșu, Hamid Nicola Katrib.

Dar cele mai dificile?

Decorurile în mall-uri mi se pare ca au un grad mai mare de dificultate, în sensul că montajul se execută între orele 22-07, uneori în condiții de luminozitate mai scăzută.

Cele mai dificile evenimente însă au fost cele de la început de drum, când simțeam lipsa de experință atât în realizarea efectivă a buchetelor și aranjamentelor florale, cât și a implementarii efective a conceptului.

Nu contează că tu personal faci totul ca la carte, atâta timp cât depinzi de colaboratori și furnizori. Este un întreg lanț în care fiecare verigă poate influența buna funcționare a celorlalte, mai ales că lucrăm cu deadline-uri strânse. Astfel, am realizat că trebuie sa fiu extrem de precaută și să nu fac promisiuni pe care nu sunt convinsă că pot să le onorez. Un management eficient al timpului reprezintă constant o provocare.

Ce înseamnă, astăzi, să fii antreprenor? La ce a trebuit să renunți?

Consider că este foarte important să fii ancorat în realitate pentru a vedea oportunitățile care ne înconjoară. Să dai dovadă de creativitate cu resurse uneori limitate și totodata de flexibilitate pentru a fi aproape de nevoile clientului, care preferă de multe ori sa lucreze cu o echipa cu suflu antreprenorial tocmai pentru ca simte ca i se acordă mai multă atenție.

În domeniul meu, a trebuit să renunț la weekend-uri și la sărbătorile savurate pe îndelete… Pentru mine Crăciunul și mai ales, 1-8 martie, sunt perioade de maximă aglomerație. Ca și sezonul nunților, când rar am câte un weekend liber.

Cât timp îți rămâne pentru tine?

Aș putea spune că tot timpul din lume, pentru că tot ceea ce fac, fac din plăcere. E adevărat că anul întreg este presărat de perioade mai aglomerate, dar reușesc cumva să strecor printre orele de yoga, un vernisaj, o piesă de teatru, un masaj de relaxare sau SPA. Vă mărturisesc că abia în ultimii doi ani mi-am dat seama cât de important este ca uneori să ma deconectez – fie și pentru două ore, de tumultul cotidian. Este sănătos și revigorant!

Pleci vreodată în concediu fără un to do list?

Un concediu fără laptop, iPhone și conexiune la internet nu am avut până acum. Am gestionat pe cât posibil de la distanță, însă am avut mereu o echipă responsabilă la atelier (parcă și mai responsabilă atunci când sunt plecată) pe care m-am putut baza și cărora le mulțumesc.

Care a fost cel mai dificil moment al tău, ca antreprenor? Cum l-ai depășit?

Momente dificile sunt la tot pasul, așa că am învățat cu timpul să mă detașez, să nu intru în panică, pentru a putea găsi soluții eficiente.

Unul dintre cele mai dificile momente a fost când din cauza unei legi antiseismice cu aplicabilitate in 48 ore s-a creat un cutremur în parteneriatul pe care îl aveam atunci în florăria-cafenea Botanique-bouquet de cafè și pe care a trebuit să o închidem constrânși de aceste împrejurări. Un hazard peste care nu am trecut chiar ușor și care a fost o lecție scumpă.

Care sunt planurile tale cu enRose? 

Am investit mult în partea de magazin online, realizând un site funcțional, apoi specializându-ne alături de câțiva colegi dedicați pe zona de e-commerce. Sunt mândră să văd rezultatele muncii îndelungate în această direcție și vrem să continuăm creșterea magazinului online. Am mărit recent echipa și îmi doresc să continui dezvoltarea ei și pe viitor. Mai mult, m-am lăsat convinsă să realizez și un proiect mai vechi – organizarea unor workshopuri de artă florală- și deja am realizat o mica serie. Succesul lor m-a încântat și mi-a oferit susținerea necesară să continui. Cred că este esențial pentru orice antreprenor să nu își plafoneze afacerea; fără dezvoltare și flexibilitate nu poate exista succes pe termen lung.

Dacă ar fi să o iei de la capăt…

În liceu, mi-aș fi dorit să devin architect. Am stat să mă gândesc că dacă mi-aș fi urmat visul de atunci, cumva cred că viața m-ar fi adus tot pe drumul design-ului floral și de eveniment.

 

 

 

 

Suntem intr-o perioada in care viitoarele mirese se concentreaza asupra nuntii lor, iar sfaturile sunt binevenite pentru ele, mai ales din partea unei persoane din domeniu. Un profesionist al florilor are mereu un cuvant de spus in acest context, intrucat aranjamentele florale sunt un centru de mare interes pentru domnisoarele in prag de casatorie. Ca si  designer floral si organizator de evenimente, am avut placerea de a acorda un interviu pentru WedMag, in care vorbesc despre pasiunea mea, florile si business-ul construit in jurul acesora. In continuare, va invit sa acordati cateva momente pentru a citi acest interviu :)

Suntem cu ochiul ,,geana” pe tot ce misca in domeniul nuntilor, inclusiv pe furnizorii care atrag un val vizibil de popularitate in timp scurt. De Adina Filculescu – sau enRose – am tot auzit in ultimul timp, numai de bine, ce sa mai spunem ca ne-a mai si placut ce am vazut, asa ca am rugat-o sa ne acorde un interviu a la Wedmag. Am incercat sa aflam cum stau lucrurile din perspectiva unui designer tanar si cum se vede viata de acolo, dintre florile din atelier. A iesit un material frumos si cald, pe care ne dorim sa-l savurati la o ceasca mare de ceai.

Adina Filculescu - enRose (2) Adina Filculescu - enRose
 E o intrebare banala, stim, dar cum te-ai apucat sa ,,faci flori”? Cum de te-ai gandit la asta? A fost dintotdeauna o pasiune? 

Ca oricarei femei, mi-au placut dintotdeauna florile si am avut o atractie catre frumos, insa florile au devenit o pasiune pentru mine de cand am cunoscut o doamna minunata care mi-a insuflat dragostea pentru ele. Am observat din primii ani de facultate o inclinatie catre antreprenoriat, iar faptul ca am facut un internship la o firma care la acel moment se ocupa cu decoratiuni din flori uscate m-a ajutat sa ma hotarasc sa–mi incep propriul business in acest domeniu.

Pe masura ce am descoperita ce varietate mare de flori si culori exista, am devenit fascinata de aceasta minunata lume. Si astazi mai descopar cu uimire cate o nuanta atipica de lathyrus, hortensie sau scabiosa cu care pot face multe combinatii stilistice. Dacă ceea ce faci nu este încununat de pasiune nu poţi avea rezultate remarcabile pe termen lung.

 Daca ai fi stiut la momentul zero tot ce stii acum, te-ai mai fi apucat?

Poate chiar m-as fi apucat mai devreme de acest business. Consider ca sunt intr-o continua evolutie si de rafinare a simtului artistic. Ma aflu intr-o etapa foarte frumoasa in care imi dau seama cat de multe stiu fata de acum cinci ani si deopotriva cat de multe lucruri mai am de invatat. Lucrile nu au devenit mai usoare, ci am invatat cum sa le fac mai bine si mai eficient, si astfel reusesc sa fac fata unui volum mai mare de lucru. Particip frecvent la cursuri sustinute de designeri florali internationali foarte talentati si incerc sa fiu mereu conectata la tendintele in domeniu. Toate aceste surse de inovatie au ca rezultat crearea de noi asocieri de texturi si nuante care sa smulga acel „wow” din partea clientilor. 

Ce ti s-a parut atragator la acest domeniu?

Cel mai mult m-a atras la acest domeniu faptul ca ,,the sky is the limit” si imi pot folosi creativitatea intr-un mod liber. Nu exista un tipar pe care trebuie sa-l urmez si este mereu loc de inovatie. Un alt motiv pentru care imi place acest domeniu este flexibilitatea programului. Pot sa imi organizez programul in asa fel incat sa am si timp liber, functionez dupa alt ,,orar”. Pot merge la un film in timpul zilei pentru ca am intalniri cu mirii seara, dupa programul lor. Faptul ca imi asum provocarile pe cont propriu, satisfactia lucrului bine facut si aprecierea celor din jur sunt aspecte care m-au determinat sa aleg acest domeniu. 

Care au fost cele mai mari temeri ale tale cand te-ai apucat de acest business?

Evident ca cea mai mare temere a fost teama de esec, dar consider ca sunt o persoana curajoasa care are incredere in fortele proprii iar acest lucru m-a ajutat sa-mi infrang aceasta temere. 

Cum ai descrie stilul EnRose? Care crezi ca sunt particularitatile tale ca designer floral pe o piata destul de aglomerata?

 EnRose este o poveste de suflet, o companie de design floral si de eveniment care vine ca o extindere a personalitatii mele, unde implicarea creativitatii si a sensibilitatii, alaturi de acel rafinament si aer chic specific frantuzesc, se regasesc in conceptele de design floral si de eveniment.

Flexibilitatea este o calitatea necesara in antreprenoriat, asa ca adaptez cat mai mult stilul meu pe ceea ce isi doresc clientii. Dar de cele mai multe ori nu este necesar, fiindca cei care vor sa colaboram o fac in urma vizualizarii portofoliului nostru cu care au rezonat si in care s-au regasit.

Iau in considerare factori ca scopul evenimentului, ocazia, tipologia protagonistilor, sezon/ anotimp, indoor/out door, particularitatile arhitecturale ale spatiului in care urmeaza sa aiba loc evenimentul, tematica acestuia, stilul si bugetul. Designul de eveniment nu este o sintagmă pretenţioasă, ci este rezultatul logicii armonioase a designerului care s-a gandit meticulos la nevoile clientului său si in care am luat in considerare toti acesti factori. Este nevoie de creativitate, dar si de resurse logistice pentru materializarea unei idei sau a unui vis.

 
 enRose stil (2) design floral enRose

Care este partea ta preferata a ,,procesului”, a muncii tale?

Cred ca partea mea preferata a intregului proces este momentul in care livram bunurile si vedem bucuria de pe fetele clientilor, mai ales cand reusim sa le depasim asteptarile. Acest lucru ne aduce o mare satisfactie si ne ofera o doza de motivatie pentru a continua ceea ce facem aici la EnRose cu atata dragoste.

 nunta enRose (2) nunta enRose (1)

Este vreo floare cu care iti place sa lucrezi in mod special? De ce?

Nu pot spune ca am o floare cu care imi place sa lucrez in mod particular. Florile, la fel ca oamenii, sunt unice – fiecare are frumusetea ei aparte. Pentru ca exista intr-o varietate foarte mare, folosesc trandafirii ca floare secundara in buchete si aranjamente. 

Este vreo floare de care ,,te feresti”? De ce?

Cum am spus anterior fiecare floare este diferita in felul ei iar acest lucru imi da posibilitatea de a crea ceva nou de fiecare data. Chiar daca doua buchete au in compozitie aceleasi flori ele nu vor putea fi identice tocmai datorita acestui fapt.

Este bine de stiut ca exista anumite flori care sunt afectate daca sunt combinate cu citrice (portocale, lamai) in unele aranjamente florale.

De asemenea, nu as putea combina orhideele cu foarte multe tipuri de flori (in special cu cele de camp). Orhideele au o anumite eleganta si feminitate atunci cand sunt folosite in combinatii minimaliste. Nu as putea combina de exemplu spice (rustic) cu orhidee (elegant, modern).

Cum arata centerpiece-urile ideale, in viziunea ta?

Nu am o conceptie asupra unui ideal. Ideal este un concept subiectiv, care tine de preferintele fiecarui client. Dupa discutiile cu ei si in functie de detaliile evenimentului vom concepe un centerpiece ideal pentru fiecare in parte, poate fi minimalist sau opulent, depinde de mai multi factori.

Florile sunt o parte vitală din orice nuntă. Aranjamentele corect concepute şi buchetele de flori o pot schimba complet şi au rolul de a potenţa ambianţa. Se pot desprinde mai multe stiluri, de exemplu cel simplu-natural-fresh si cel elegant, opulent.

Un trend foarte utilizat este cel reprezentat de decoraţiunile organice în care se îmbină ramuri de coryllus, coaja de copac, secţiuni transversale în lemn, care spun deja o poveste prin circumvoluţiunile aferente numărului de ani. Pe această bază se ornează cu orhidee pentru un look sofisticat şi modern, sau plante suculente, grâu încolţit etc. Un alt trend este decorul creat din sticlute de diferite forme in care se aranjeaza flori in culori pastel prinse cu o panglica dantelata.

 Cat de mult se implica clientii in deciziile legate de designul floral pentru evenimentul lor? In ce masura adica iti lasa mana libera?

Exista doua tipologii de clienti, cei care nu vor sa se implice in organizarea evenimentului si imi dau mana libera pentru a face ceea ce consider eu ca ar fi potrivit, si cei care vor sa fie consultati in fiecare decizie luata pe durata intregului process si stau foarte aproape. 

Stim ca fetele se implica mult mai mult in partea asta, ,,cu florile”. Ai avut vreodata clienti mai implicati decat partenerele lor, mai pasionati de flori decat ele? Mai ,,cunoscatori”?

Da. Chiar am avut viitori miri cu care am purtat intreaga discutie in legatura cu acest aspect fara ca mireasa sa fie implicata in vreun fel. Am avut cazuri razlete de miri care erau atat de atenti la detalii, incat stiau ce nuanta este panglica de la servet.

Ce iti place cel mai mult la clientii tai?

In ultimii ani am observat o crestere a interesului din partea clientilor catre aranjamentele florale pentru crearea unui eveniment, iar acest lucru faciliteaza discutia cu ei. Si de aceea ma bucur ca putem avea o discutie deschisa despre aranjamentele florale. De cele mai multe ori clientii ajung la noi fie printr-o recomandare, fie in urma vizionarii portofoliului – si rezoneaza intr-o mare masura cu ceea ce am lucrat pana acum.

Care crezi ca sunt cele mai mari preconceptii in domeniul asta? Adica cu ce ,,te lupti” cel mai mult?

Sunt cateva presupuneri false (,,misconceptions”) legate de folosirea florilor de camp sau de folosirea verdetii pentru a micsora bugetul. Am intalnit adeseori o aversiune fata de trandafiri, clientii gandidu-se ca nu exista decat trandafirii albi si rosii ,,de la florarie”. De multe ori sunt surprinsi de cat de multe soiuri exista si ii asociaza cu bujorii. Apropo, este creata o intreaga isterie in jurul bujorilor.

Ce sfat ai da celor care vor sa inceapa un business in acest domeniu?

Eu i-as sfatui pe cei care vor sa inceapa un business in acest domeniu sa faca totul din pasiune si sa-si pastreze autenticitatea. Intr-adevar, la inceput li se va parea greu, dar nimic frumos nu se castiga fara munca asidua. Responsabilitatile sunt mari dar si satisfactia e pe masura, daca sunt dispusi sa faca aceste lucruri, ,,Go for it!”

Imi doresc ca designul floral sa faca parte din viata cat mai multor oameni, nu numai la evenimentele speciale cum ar fi nuntile si botezurile, iar oamenii sa aiba o deschidere mai mare din punct de vedere artistic si estetic. Daca ne inconjuram din ce in ce mai mult cu lucruri frumoase care sa transmita emotii estetice, le vom cauta frecvent si vom trai intr-un mediu proprice dezvoltarii personale.

Multumesc celor de la Wed Mag si in special Andradei Sas (The Wedding Styler) pentru ca mi-a luat acest interviu WedMag: Profesionistii nuntilor – Adina Filculescu, EnRose

Femei in Afaceri (2)

Femei în Afaceri, un proiect care a luat naștere în 2009, este o comunitate în care femeile pot să își dezvolte spiritul antreprenorial, învățând continuu și interacționând cu doamne de succes. Ca antreprenor, mi-am dorit să mă dezvolt atât personal, cât și profesional, pentru a putea obține tot ceea ce îmi doream prin propriile forțe.  Astfel, am ales să fiu membră a acestei comunități, lucru care mi-a creat oportunitatea de a forma legături și de a relaționa cu oameni frumoși și plini de entuziasm, având ca scop comun dezvoltarea antreprenoriatului feminin.

 

Unul dintre obiectivele principale ale evenimentelor Femei în Afaceri este socializarea, iar acesta este locul cel mai propice pentru a forma posibilități de colaborare între membre. Lucrăm împreună cu plăcere, pentru a dezvolta o comunitate a femeilor de succes care își pun ideile în practică și împărtășesc noi idei și proiecte de succes, din care toată lumea învață ceva nou. În acest fel, comunitatea devine un loc în care dezvoltarea se bazează pe educare continuă.

În ideea de a aduce mereu un plus de valoare și de frumos întâlnirilor Femei în Afaceri, enRose a devenit un partener de nădejde pentru comunitate. Fiecare dintre evenimentele organizate până acum a fost perceput ca fiind o întâlnire în care participantele se destind într-un mediu înfrumusețat vizual de aranjamentele pe care noi le punem la dispoziție.

Aș defini experiența Femei în Afaceri prin schimbările pozitive de care am avut parte atât la nivel personal, dar și în ceea ce privește antreprenoriatul. De-a lungul anilor, mi-am dezvoltat afacerea treptat și constant, iar enRose a devenit un business îndrăgit pentru fiecare dintre membrele comunității Femei în Afaceri.